09128000922

جشن بی بی شاور

جشن بی بی شاور

نویسنده: - تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹

جشن بی بی شاور

یکی از جشن های هیجان انگیز که این روزها بین پدر و مادرهایی که منتظر کودک خود هستند رواج پیدا کرده است، جشن بی بی شاور است.

جشن بی بی شاور در کشور ما بیشتر اوقات با جشن تعیین جنسیت اشتباه گرفته می شود. همانطور که از اسم این مراسم (baby shower) پیداست ، کودک قرار است که هدیه باران شود. مرسوم است این هدایا قسمتی از لوازم مورد نیاز نوزاد باشد تا در هزینه ها به پدر و مادر کمک شود. این مراسم حدود دو ماه قبل از به دنیا آمدن کودک برگزار می شود تا وقت کافی برای تهیه باقی لوازم سیسمونی باشد. این جشن تا حدودی شبیه به جشن سیسمونی مرسوم در کشور خودمان است که اقوام و آشنایان به دعوت مادر و پدر برای دیدن وسایل نوزاد به آن جا می روند و هر یک هدیه ای هرچند کوچک به یادگار می برند.

اغلب این مراسم فقط با حضورخانم ها برگزار می شود اما اگر جشن تعیین جنسیت هم با این مراسم ادغام شود باید پدر هم شرکت کند پس در این حال جشن مختلط می شود. البته تمامی این قوانین در ایران با توجه به نوع فرهنگی که در میان خانواده ها رواج است شکل می گیرد و هر کس می تواند جشن بی بی شاور را مطابق سلیقه و روحیاتش برگزار کند.

به دلیل از آن جایی که ماهیت اصلی این جشن برای دریافت هدیه است، معمولا یکی از نزدیکان پدرو مادر آینده تصمیم به برگزاری جشن می گیرند. اگر که قصد دارید جشن بی بی شاور را خودتان برگزار کنید بهتر است که کارت دعوت از زبان یکی از نزدیکانتان باشد.

این جشن به جز کمک به والدین این مزیت را هم دارد تا پدر و مادر کودک را قبل از به دنیا آمدن فرزندشان به جشن و سروری دعوت کنند، زیرا تا مدت ها بعد از تولد نوزاد سرشان شلوغ است و وقت خوش گذرانی ندارند.

 

جشن بی بی شاور 2

جشن بی بی شاور 1

جشن بی بی شاور