09128000922

اصول پذیرایی

اصول پذیرایی

نویسنده: - تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

اصول پذیرایی

از دیرباز ایرانیان به میهمان نوازی و میهمان دوست بودن مشهور بوده اند. از این رو برپایی جشن و سرور همواره در بین ایرانیان مرسوم است. این جشن ها چه در خانه باشد و چه در سالن و باغ تالار، نیازمند یک سری اصول و قوانین است تا به بهترین نحو برگزار شود. پذیرایی مهم ترین بخش از یک مراسم است. از این رو جشن هایی که تعداد میهمانانتان در آن زیاد است و یا آن جشن برایتان اهمیت ویژه ای دارد بهتر است از تیم های تشریفات برای پذیرایی بهره بگیرید.

پذیرایی از میهمانان در مراسم های مختلف آداب و رسومی دارد که شاید هر فرد معمولی این قوانین را نداند اما وظیفه ی تشریفات است که به گونه ای از میهمانان پذیرایی کند که اصول پذیرایی در آن رعایت شود.

از مهم ترین نکات برگزاری مراسم، انتخاب مکان اجرایی جشن، متناسب با تعداد میهمانان است. اگر که در منزل مراسم خود را برپا می کنید با توجه به فضایی که دارید میهمان دعوت کنید. در صورت شلوغی بیش از حد، تهویه هوا و پذیرایی به سختی انجام می شود. همچنین اگر که مراسمتان در سالن های سر پوشیده و یا باغ تالار است تعداد میهمانان نباید به قدری کم باشد که فضای مراسم خالی نشان داده شود.

تهیه منوی غذا مرحله ی بعدی است. یک منوی کامل پذیرایی باید شامل  نوشیدنی مناسب فصل، میوه، شیرینی، فینگرفود، غذای اصلی، سالاد و دسر باشد. یک تشریفات خوب باید بتواند هر غذایی را کاملا گرم و کاملا سر وقت سرو کند. این موضوع را حتما به آن ها گوشزد کنید تا در مراسم نگران این موارد نباشید.

چیدمان صندلی ها و ظروف هم در اصول پذیرایی از اهمیت خاصی برخوردار است. صندلی ها باید با کمی فاصله کنار هم چیده شوند تا هنگام حرکت، دست های میهمانان با هم برخورد نکند. برای دعوت از میهمانان هم باید حداقل 10 روز قبل از مراسم آن ها را به صورت تلفنی و یا با کارت به جشن دعوت کنید.

 

اصول پذیرایی -3

اصول پذیرایی -2

اصول پذیرایی -1

اصول پذیرایی